Content marketing handler helt konkret om at skabe relevant indhold af høj kvalitet til dine potentielle kunder. Indholdet skal skabe værdi for målgruppen og egentlig markedsføre sig selv organisk gennem omtale og engagement.

Det er et enormt effektivt redskab til at styrke din markedsposition gennem øget tilstedeværelse. Det gælder både den konkrete og synlige tilstædeværelse på dine anvendte platforme og medier, men også i dine potentielle kunders bevidsthed.

Per definition bør indholdet ikke være direkte salgsorienteret. Her adskiller denne disciplin sig markant  fra mange andre markedsføringstiltag. I stedet handler det om skabe en tættere tilknytning til dine potentielle kunder (øget tillid, loyalitet og tilstedeværelse) ved at dele ud af viden, der har værdi for modtageren.

Et helt konkret eksempel på content marketing kunne være, hvis en forhandler af løbesko laver en video-guide, der præsenterer, hvordan man vælger de rette løbesko. Altså en guide der indeholder relevant og værdiskabende viden for målgruppen – og som ruster dem til at foretage det bedste valg af løbesko for netop dem.

Content marketing kan se ud på mange forskellige måder. Typiske formater og medier er:

  • Blogposts
  • Artikler
  • Videoer
  • Podcasts
  • Nyhedsbreve
  • Seminarer
  • Events
  • E-bøger
  • Infographics

Content marketing er en disciplin, der kræver en langsigtet strategi. Det er en tidskrævende proces, da der løbende skal produceres og distribueres indhold. Men, det er alt arbejdet værd. Data viser, at Content marketing er en af de discipliner inden for området af markedsføring, der har den højeste ROI (return on investment).

I forhold til content marketing kan vi assistere både i forhold til strategi, produktion og distribution. Kontakt os for en ganske uforpligtende samtale omkring, hvordan vi kan samarbejde om at styrke din digitale tilstedeværelse gennem content marketing.

Skab værdi for dine kunder med kvalitetsindhold